ALPHA LIPID PRODUCTS LINEUP

ALPHA LIPID PRODUCTS LINEUP

02 July 2012

ALPHA LIPID SLIM DIET II

Salam dan selamat tengahari semua. Bagi mereka yang menghadapi masalah obesiti iaitu kegemukan dan mencari penyelesaian yang mudah, murah dan selamat, New Images telah memperkenalkan Alpha Lipid Slim Diet II. Dilancarkan di Malaysia pada bulan Mei 2012, produk ini telah mendapat sambutan hangat dikalangan mereka yang menghidapi obesiti.
Sebagai contoh didalam keratan akhbar diatas, lebih kurang 16.8 juta orang gemuk di Malaysia. Sememangnya masalah pengawalan nafsu makan ditambah pula banyak makanan yang dijual mengandungi additif perasa dan lemak yang banyak dan mengelirukan,ramai yang lebih terdedah pada masalah obesiti. Obesiti bukan sahaja tentang masalah kegemukan, tetapi juga mempunyai kaitan yang sangat rapat dengan penyakit-penyakit lain yang sangat merbahaya seperti strok, kencing manis, serangan jantung, darah tinggi, kegagalan buah pinggang dan sebagainya. Ini telah pun dibuktikan melalui perubatan oleh pakar.
Orang yang mempunyai masalah obes juga mempunyai masalah personaliti dan keyakinan diri yang boleh membawa kepada masalah mental. “Diskriminasi terhadap orang gemuk bermula dari zaman kanak-kanak apabila menjadi bahan ejekan atau usikan kawan. Beberapa kajian menunjukkan kadar kelaziman gangguan mental meningkat dengan jumlah Indeks Jisim Badan (BMI). Ini bermakna lebih ramai orang gemuk dan obes mengalami gangguan mental,” katanya ketika membentangkan hasil kajian anjuran bersama Persatuan Penyelidikan Obesiti Malaysia (MASO) dan Abbott Laboratories melalui kempen Happy Weight at 10.
Antara penyakit yang berkesinambungan dari obesiti ialah diabetes,serangan jantung, Paras kolesterol meningkat, terutama kolesterol berbahaya (LDL) dan trigliserid. Pada masa sama paras kolesterol baik (HDL) di kalangan individu obes sangat rendah. Ini sebabnya kini ramai individu semuda 30 tahun boleh mendapat serangan jantung,strok,gangren,tekanan darah tinggi,kanser (orang gemuk berisiko tinggi mendapat kanser usus, esofagus (saluran makanan), payu dara (wanita dan lelaki. Lelaki obes mengalami pembentukan tisu lemak di dada),sindrom apnea tidur (berdengkur kuat, mudah penat, kualiti tidur rendah dan tidur sentiasa terganggu. Mereka juga berisiko mendapat serangan jantung ketika tidur, tekanan darah tinggi, kegagalan jantung dan strok,masalah pernafasan. Ini kerana lemak viseral yang terkumpul mengambil banyak ruang dalam abdomen dan menolak paru-paru. Jadi ruang untuk paru-paru mengembang ketika anda menyedut nafas menjadi sempit.
Ramai penghidap masalah obesiti menjalani kehidupan yang menyakitkan seperti sakit sendi seperti gout, sakit belakang, sakit lutut dan buku lali serta pergelangan tangan. Sendi lutut dan buku lali sangat kecil untuk menampung berat badan keseluruhan. Sendi ini terpaksa menampung beban berlebihan yang melebihi kemampuannya jika anda obes,sukar bernafas, pernafasan menjadi pendek dan tercungap-cungap selepas melakukan aktiviti ringan; pernafasan tersekat ketika tidur,batu pundi hempedu (sakitnya sama seperti sakit melahirkan anak), asid refluks (pedih ulu hati),inkontinens (hilang keupayaan menahan kencing). Apabila kita menjadi terlalu gemuk, otot terpaksa mengembang dan menyebabkan daya pengecutannya terjejas. Bagi orang obes, bangun daripada duduk, ketawa atau batuk kecil boleh menyebabkan mereka terkencing,kesuburan merosot pada lelaki dan wanita, masalah kitaran haid dan kehamilan banyak masalah. Wanita obes berisiko tinggi dapat kencing manis ketika hamil dan tidak boleh banyak bergerak, terutama waktu sarat,vena varikos (urat kaki timbul dan berselirat) menyebabkan sakit kaki.
Kesan psikologi yang mereka alami adalah seperti Resah dan gelisah. Penurunan berat badan sekecil lima hingga 10 peratus boleh membawa perubahan besar kepada tahap kesihatan seseorang, terutama yang mengalami masalah obesiti. Antaranya ialah: Penurunan kadar kematian Lebih 20 peratus penurunan jumlah kematian keseluruhan. Lebih 30 peratus penurunan kematian akibat penyakit berkaitan diabetis. Lebih 40 peratus penurunan kematian akibat kanser yang disebabkan obesiti. Tekanan darah tinggi — tekanan sistolik menurun 10, tekanan diastolik turun 20. Maknanya jika ketika obes tekanan darah anda 150/98 mmHg, dengan penurunan berat badan lima hingga 10 peratus, tekanan darah boleh berkurang ke 140/78 mmHg. Diabetis Menurunkan 30 hingga 50 peratus paras gula ketika puasa (tidak makan). Menurunkan 50 peratus risiko mendapat diabetis. Kolesterol Penurunan 10 peratus jumlah kolesterol keseluruhan. Penurunan 15 peratus kolesterol LDL. Penurunan 30 peratus trigliserid. Peningkatan lapan peratus kolesterol HDL.
Berdasarkan fakta diatas, makanya pada anda yang mempunyai masalah obesiti sememangnya anda perlu menurunkan berat badan anda dengan segera untuk mengekalkan kesihatan anda sebelum penyakit datang menyerang. Dengan ALSD2, anda mampu berdiet dengan mudah, murah dan lebih penting berkesan. Ramai yang telah mencubanya terbukti berkesan. Anda boleh mendapatkan testimoni di youtube atau di laman2 web pengedar yang lain. jadi tiada alasan untuk anda menjadi kurus dan menjaga kesihatan anda bersama Alpha Lipid Slim Diet II. SMS/CALL Damry 019-7327523 untuk consultansi percuma.

No comments:

Post a Comment